5/09/2011

Doktor dan jururawat Pusat Jantung HUS lemas berkelah di air terjun Kg Giam

09/05/2011 8:08pm


KUCHING 9 Mei – Kegembiraan empat rakan sekerja dari Pusat Jantung Hospital Umum Sarawak, Kota Samarahan untuk mandi di air terjun Kampung Giam, dekat sini bertukar tragedi apabila dua daripada mereka termasuk seorang doktor lemas.
Kedua-dua mangsa dikenali sebagai Mohamad Azri Dollah, 27, dari Semariang, di sini merupakan seorang doktor yang baru selesai menjalani latihan dan jururawat, Norfazillah Abdul Kadir, 23, berasal dari Kampung Baru, Samarahan.

Kedua-dua mangsa bersama dua lagi rakan sekerja yang juga jururawat perempuan dari pusat tersebut telah berkelah dan mandi-manda di air terjun kampung itu yang terletak kira-kira 35km dari sini pagi ini.

Kejadian berlaku kira-kira 11 pagi ini, apabila Norfazillah yang sedang mandi di tepi air terjun itu dilihat terkapai-kapai meminta bantuan dan apabila menyedari keadaan mangsa yang tidak pandai berenang, Mohamad Azri terus terjun dan cuba menyelamatkannya.

Namun, Mohamad Azri dipercayai menghadapi kesukaran berikutan arus yang kuat serta badannya yang ditarik Norfazillah yang berada dalam keadaan ketakutan sehingga kedua-dua mangsa lemas dan hilang di tempat kejadian. – Bernama

No comments:

Bidara Epal Vietnam dan Pokok Nam nam.

Bidara epal. Berbunga lebat dekat bahagian dahan yang ditut. Semoga tutnya menjadi disamping buahnya nanti pun boleh dimakan.. ana...